Ez a 3 legfontosabb táplálékkiegészítő

Rengeteg félreérthető reklámmal találhatjuk szembe magunkat, ami valamilyen szuper gyógyszert hirdet, mely segít a fogyásban. A legnagyobb testépítők szerint sincs ilyen csodaszer és sajnos sokan a táplálék kiegészítőkkel is összekeverik őket.

Azt azonban jobb, ha mindenki tudja, hogy a táplálék kiegészítők is csak akkor tudnak segíteni, ha az egészséges táplálkozást és a rendszeres, intenzív mozgást már beiktattuk a mindennapjainkba. Rengeteg féle táplálék kiegészítő létezik már manapság, megmutatjuk most melyik az a 3 amit a legtöbben fogyasztanak.

Fehérjepor

A fehérjepor eléggé megosztó táplálék kiegészítő, hiszen sokan teljesen feleslegesnek tartják, mások pedig úgy gondolják, csak ettől lesznek izmosak az emberek. Ám fontos azt leszögezni, hogy a fehérjepor nem más, mint koncentrált élelmiszer. Ugyanaz található meg benne, mintha egy tányérra pakolnánk tejtermékeket és húsokat, csak ugye koncentráltabb formában. Tehát ahhoz, hogy nagy adagban, magas biológiaiért értékű tej vagy tojásfehérjéhez tudjon jutni a szervezetünk, a legcélszerűbb valamilyen fehérjeport vásárolnunk. Azért előnyös a fehérjebevitelt por formájában bevinni a szervezetünkbe, mert így elkerülhetjük a felesleges kalóriabevitelt. A fehérjepor másik előnye, hogy egyensúlyba tartja a vércukorszintet és költséghatékonyan tudjuk vele növelni a napi fehérjebevitelt.

Omega 3 és 6 zsírsav

Szervezetünk számára léteznek olyan fontos zsírsavak, melyek a biokémiai folyamatok tömegéhez elengedhetetlen. Az egészséges táplálkozás egyik alap szabálya, hogy kevesebb zsírt vigyünk be a szervezetünkbe, ám így akaratlanul is megvonnánk magunktól olyan fontos zsírsavakat, melyeket a testünk nem képes előállítani. Az Omega-6 zsírsavakat még viszonylag könnyedén tudjuk pótolni, például növényi olajokkal, az Omega-3 zsírsavakkal azonban már nincs ennyire egyszerű dolgunk, hiszen sokkal kevesebb élelmiszerben találhatóak meg. Ha megfelelően pótoljuk az Omega 3 és Omega 6 zsírsavakat, akkor megelőzhetjük a szívbetegségeket és segíthetjük a terhelés utáni regenerálódást is.

C-vitamin

A C-vitamin fontosságáról mindenki tud! Ez egy vízben oldódó vitamin, melyet a szervezet nem képes zsírszövetben tárolni, így folyamatos pótlására van szükség. A C-vitamin javítja az immunsejtek működését, segít a fertőzések leküzdésében, szuper antioxidáns, sokat segít a vas felszívódásában és elengedhetetlen a kollagén szintézishez is. Az átlagosan javasolt napi 60 mg C-vitamint azonban nehéz lehet bevinni a szervezetünkbe, ezért érdemes táplálék kiegészítővel pótolni azt.

Ez a 3 legfontosabb táplálékkiegészítő - Hasonló oldalak

Nincs.

Régió: Életmód cikkek